No Vull Pagar

VOLEM PAGAR EMBARGATS

Ajuda a la gent que ha fet novullpagar per tots i els han embargat.

IMPORTANT

El govern espanyol ha modificat les lleis per poder sancionar a les persones que deixin de pagar les autopistes.

No Vull Pagar

D'on neix i el perquè d'aquesta iniciativa.

Raons

Els motius del perquè ja no hem de pagar més en els peatges.

dijous, 24 maig de 2012

AraGirona.cat - El Sindicat de Policies diu que fer un #novullpagar no és una infracció de trànsit

Expliquen no hi existeix cap senyal al codi de circulació que obligui als conductors a pagar un peatge
El Sindicat de Policies de Catalunya (SPC) ha emès un comunicat on assegura que el fet de superar els peatges de les autopistes sense pagar "no infringeix el reglament de circulació". L'organisme assegura que no hi ha cap senyal al codi de la circulació que obligui els conductors a pagar un peatge, sinó que es tracta d’un incompliment contractual entre l’usuari i la concessionària de l’autopista.
El SPC explica que l’únic senyal legislat és el R-200, de prohibició de passar sense parar. "L’obligatorietat és de parar, no d’abonar el peatge. Per tant, en cap cas s'infringeix el codi de circulació. I si no hi ha cap norma en el Reglament General de Circulació que digui que no pagar el peatge sigui una infracció, els mossos no poden denunciar com a infracció de trànsit un fet que no és sancionable", expliquen.

El sindicat també adverteix que si alguna persona intenta aturar el vehicle i usuari de la via que es negui a pagar el peatge, impedint-lo continuar circulant lliurement, fins i tot es podria incórrer en un delicte de detenció il·legal o de coaccions per part de les persones que coartin la llibertat dels ciutadans i n’impedeixin la seva lliure circulació.


Per això, des del SPC es recorda que, d’acord amb la Llei de Policia, l’obediència deguda no pot emparar ordres que comportin l’execució d’actes que constitueixin manifestament delicte o que siguin contraris a la Constitució o a les lleis.
Font: aragirona.cat
 

SI: Uriel Bertran porta el #novullpagar al #Parlament


Interpel·lació del diputat Uriel Bertran sobre el #novullpagar al conseller Recoder al Ple del Parlament


               


Palau del Parlament, 23 de maig de 2012


Font: Solidaritat Catalana

Llagostera Ràdio: El Parlament insta al Govern a fer pública la informació sobre les concessions de les autopistes


El Parlament ha aprovat aquest dijous per unanimitat instar el Govern a publicar tota la informació relativa a les concessions de les autopistes de peatge i a les seves posteriors pròrrogues.

Amb la reclamació que l'administració sigui "transparent", els grups parlamentaris han votat favorablement a aquest punt d'una moció més àmplia que havia presentat Ciutadans. A més dels contractes de les concessions en autopistes tant de titularitat de la Generalitat com de l'Estat, la moció també reclama que els diputats rebin tota la informació al voltant del plec de bases dels concursos, del total d'inversions d'aquestes empreses a Catalunya i dels seus beneficis.


SPC: POSICIONAMENT DEL SPC EN RELACIÓ A LA CAMPANYA “NO VULL PAGAR”


Tal i com indica l’article 11 de la Llei de la Policia de Catalunya-Mossos d’Esquadra, els seus membres, en el compliment de llurs funcions, ha d’observar absoluta neutralitat política i imparcialitat i han d’oposar-se a qualsevol acte de corrupció.
 
En relació a la campanya “novullpagar”, des del Sindicat de Policies de Catalunya volem recordar que no pagar el peatge no infringeix el reglament de circulació. No hi ha cap senyal al codi de la circulació que obligui els conductors a pagar un peatge, sinó que es tracta d’un incompliment contractual entre l’usuari i la concessionària de l’autopista. 
L’únic senyal legislat és el R-200, de prohibició de passar sense parar. L’obligatorietat és de parar, no d’abonar el peatge. Per tant, en cap cas s'infringeix el codi de circulació. I si no hi ha cap norma en el Reglament General de Circulació que digui que no pagar el peatge sigui una infracció, els moss@s no poden denunciar com a infracció de trànsit un fet que no és sancionable. 

També advertim que si alguna persona intenta aturar el vehicle i usuari de la via que es negui a pagar el peatge, impedint-lo continuar circulant lliurement, fins i tot es podria incórrer en un delicte de detenció il·legal o de coaccions per part de les persones que coartin la llibertat dels ciutadans i n’impedeixin la seva lliure circulació. Per això, us recordem que, d’acord amb la Llei de Policia, l’obediència deguda no pot emparar ordres que comportin l’execució d’actes que constitueixin manifestament delicte o que siguin contraris a la Constitució o a les lleis. 


El Periódico: Los peajes, un debate populista

En lugar de replantear el modelo de las autopistas, se nos ocurre subvencionar a los que las usan.

El Parlament de Catalunya ha aprobado casi por aclamación la creación de un fondo de rescate de peajes, estimado en la bonita suma de 300 millones de euros, financiado con los impuestos que generan los operadores de las autopistas en sus actividades comerciales, para seguir subvencionando a quienes van en coche, sin tocar una coma de los privilegios de los gestores de las concesiones públicas de autopistas y sin arreglar el problema de fondo, que no es otro que un obsoleto modelo de tarificación del uso de las autopistas basado en el lucro y no en la gestión responsable de la movilidad.

                                   

  Pau Noy Serrano Coordinador de la Fundación Mobilitat Sostenible i Segura


La mitad de la red francesa de autopistas es de peaje. En Italia probablemente lo es más de la mitad. En Portugal han convertido los onerosos peajes en la sombra en una red de peaje convencional. En lugar de pagar todos, solo lo hace el usuario de la autopista. Francia, Alemania, Suiza, Austria y la República Checa han implantado la euroviñeta para gestionar mejor la movilidad, es decir, para ser más eficientes en sus economías. La euroviñeta consiste en una tasa que los camiones pagan por circular según la distancia, la capacidad de carga y el nivel ambiental del motor. Quien lo hace bien, paga poco. Quien lo hace mal, paga bastante. El mensaje a los transportistas es claro: ¿quieres pagar poco?; hazlo bien y, por ejemplo, no vuelvas de un transporte con el camión vacío. En Catalunya, casi la mitad de los viajes en camión son de vacío. Los resultados de la aplicación de la euroviñeta son excelentes. Todos estos países apuestan con diferente intensidad por una gestión responsable y sostenible de sus infraestructuras para disminuir los enormes costes externos del transporte por carretera, que en España pueden representar la fabulosa cantidad de 50.000 millones de euros, que pagamos entre todos, no quien los produce .

                                             Los peajes, un debate populista_MEDIA_2


Y aquí, en este córner de Europa, lo único que parece que se nos ocurre es subvencionar a los que van en coche. Digo que parece, porque hay gente que ha tenido ideas mejores que el Parlament no ha querido escuchar. Estoy hablando del brillante documento de la Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) que pone negro sobre blanco el problema de los peajes ofreciendo una hoja de ruta para su solución. Tampoco deja de resultar preocupante que la resolución parlamentaria no haga mención de los peajes en la sombra en Catalunya, una auténtica ruina económica del país, o la intención del Govern de privatizar Tabasa, el único peaje de movilidad sostenible, en el que, además de aplicarse criterios de gestión de la demanda (tarifa hora valle/punta, descuentos VAO y descuentos ECO), sus beneficios revierten a la comunidad mejorando el transporte público.

El acuerdo del Parlament perjudica a la eficiencia de la movilidad de Catalunya y, por tanto, a su economía. Se puede demostrar que subvencionar los peajes nos empobrece y va contra los intereses del país. Pero a favor de los de la compañía concesionaria, cuyos beneficios exceden cualquier rango razonable y a la que se le han prorrogado privilegios inauditos.

Sorprende que, cuando no tenemos dinero para pagar los servicios básicos del país, a nuestros ilustres representantes se les pueda ocurrir seguir subvencionando el uso de las autopistas en lugar de, por ejemplo, deshacer el sistema de peajes en la sombra, que es un chollo para las concesionarias, o imponer a estas un nuevo modelo de peaje. ¿Tienen más poder que el Govern de un país que dice que quiere ejercer su soberanía? ¿Quizá los diputados tienen miedo? ¿De quién? ¿De la campaña mediática que se ha organizado ahora por 5.000 personas -la misma cifra de pasajeros de una anónima línea de bus de Transports Municipals de Barcelona que nadie conoce, la 62- que han decidido que no quieren pagar?

Ahora todos los que no quieran pagar los servicios públicos tienen un buen antecedente para montar una campaña. ¿Qué dirá ahora el Parlament si 100.000 personas deciden no pagar el transporte público? ¿Pedirá al Gobierno central que les devuelva el IVA para subvencionar a quien no quiere pagar? Con campañas como No Vull Pagar comenzó Grecia hace dos años el camino de su decadencia y la ruina de sus finanzas públicas, el atajo hacia el modus vivendi de los países africanos.

Y en el marco de este debate populista se ha llegado a plantear la singular idea de desgravar fiscalmente los peajes. Al igual que la propuesta de la economía sostenible de Zapatero de desgravar el transporte público -que no tuvo éxito-, pero al revés. ¿Desgravar el transporte ineficiente en lugar de hacerlo con el eficiente? ¿Y además lo subvencionamos? A ver qué opinan los usuarios de la línea 62 de Barcelona.

La solución al problema de los peajes es implantarlos en toda España, pedir la devolución de las concesiones, de buen grado u obligatoriamente, e implantar un modelo de peaje no para enriquecer a nadie sino para gestionar bien la movilidad. Cuanto antes lo hagamos, antes dejaremos de sufrir. Ingeniero industrial.


Terra NOTICIAS: Salvador Alemany augura que todas autopistas de España serán de pago en 2020

El presidente de Abertis, Salvador Alemany, prevé que la totalidad de la red española de autopistas y autovías será de pago a finales de este decenio.

Hoy, en el acto de presentación del libro 'Las autopistas  de España', Alemany ha explicado que, teniendo en cuenta la situación económica y el ajuste presupuestario actual, es 'necesario' un modelo 'armónico' de tarificación de las autopistas españolas.


'No se puede regalar el uso de infraestructuras de gran capacidad, si no es imposible que el sistema funcione', ha declarado Alemany, quien ha añadido que el cambio de modelo es 'inevitable'.


Además, Alemany ha subrayado que en los últimos años se han cometido 'errores', como los llamados peajes sombra o la construcción de vías alternativas gratuitas cerca de autopistas de peaje.


'Estos conceptos, afortunadamente, ya se han acabado en España', ha afirmado.


Al acto ha asistido también el secretario de Territorio y Movilidad de la Generalitat, Damià Calvet, que ha calificado el modelo de tarificación actual de 'diverso y asimétrico'.


En este sentido, ha recordado que Cataluña, junto con La Rioja, son las únicas comunidades autónomas que cuentan con más kilómetros de autopistas de pago que libres.


'El tema de las autopistas es extremadamente sensible en Cataluña', ha dicho, y ha recordado que 475 kilómetros de la red catalana de autopistas son de pago frente a los 335 kilómetros libres.


Calvet, además, ha afirmado que las administraciones públicas 'no pueden mantener' el nivel de inversión realizado durante los últimos años en ese ámbito, por lo que ha abogado por la colaboración público-privada.


Concretamente, ha pedido la implantación de la Euroviñeta, la armonización del sistema de tarificación y la búsqueda de nuevas fórmulas de financiación de tales infraestructuras.


Sin embargo, ha subrayado que la Generalitat 'se ve sola' en esta voluntad respecto a las otras administraciones implicadas y considera que 'quedan muchos pasos por dar' para conseguir un modelo 'más equilibrado y competitivo'.


El libro 'Las autopistas de peaje en España', promovido por la Asociación de sociedades Españolas de Concesionarias de Autopistas, Túneles y Puentes de peaje (Aseta), contiene un análisis de los 50 años del sector, e incorpora datos y reflexiones sobre los antecedentes, la evolución y los retos futuros del sector.


Uno de sus autores, José María Morera, en la misma línea que Alemany, ha asegurado que a España 'no lo quedará otro remedio' que tarifar todas las autovías, y ha puesto el ejemplo de otros países de Europa que ya lo han hecho.


Morera ha detallado que en la actualidad unos 3.000 de los 15.000 kilómetros (20 %) de las autopistas y autovías de España son de pago. 


Font: Terra NOTICIAS

Xecna: DESPERTA FERRO amb #novullpagar


L'almogàver de Xecna va repartir la beguda energètica catalana Desperta Ferro a tots els conductors que passaven pel peatge de Martorell i donaven suport a la Plataforma Novullpagar.






VilaWeb: El Racc proposa un rescat total dels peatges de l'estat espanyol


Desaconsella als conductors fer un #novullpagar.




El director de la fundació Racc, Miquel Nadal, ha proposat que per solucionar la manca d'equitat en el sistema de peatges de l'estat espanyol s'instauri un 'rescat total dels peatges', amb una desgravació fiscal sobre la quota de l'IRPF. Nadal ha explicat que amb aquest sistema el conductor deixaria de pagar el peatge perquè li retornarien l'import pagat, un model que posaria el comptador a zero a les comunitats autònomes i que tindria un cost assumible, ja que els ingressos per peatge en la xarxa de titularitat estatal el 2010 van ser de 1.418 milions d'euros, un 2,11% de la recaptació total de l'IRPF d'aquell any.

Nadal ha reconegut que la campanya #novullpagar és un símptoma del malestar per l'actual sistema de peatges, en què hi ha comunitats autònomes amb un percentatge de vies de peatge molt superior a unes altres. Amb tot, ha desaconsellat que els conductors no paguin apel·lant al principi de legalitat.


OPINIÓ - Robert Garrigós: Perquè faig #novullpagar, els meus (contra)arguments.


Des que vaig començar a no pagar els peatges els meus motius han estat molt clars. Ara, però, han anat sorgint veus, algunes de molt compromeses amb l'independentisme, que han qüestionat el moviment #novullpagar titllant-lo d'anticatalà, en tant que les empreses implicades amb l'estafa dels peatges són pretesament catalanes, fins arribar al nivell de l'insult (amagat rera l'excusa de la cita). Arran d'aquests arguments contraris al moviment #novullpagar i a d'altres que han anat apareixent em trobo amb la necessitat de posar per escrit els meus arguments i contraarguments.

Els qui donen suport al #novullpagar fan un flac favor a l'empresa catalana i a l'independentisme

Aquest patètic argument va saltar a la xarxa arrel d'una trista piulada del cap de premsa del President Mas, Joan Maria PIqué, que ha rebut, a més, el suport de gent com Salvador Cardús. Ens han titllat també d'ingenus i d'estar manipulats. Per què? Per què les empreses catalanes són intocables? Si una empresa m'estafa me'n queixo, sigui catalana o no. Abertis ha declarat uns beneficis anuals d'un 80% pel negoci de les autopistes. Que una empresa privada que té una concessió per administrar un bé públic, com són les autopistes, amb un contracte inicial que limitava aquest beneficis al 15%, acabi tenint un beneficis del 80% és directament una estafa a l'administració pública i a tot el seu poble. Vergonya els hauria de fer a tots plegats, inclosa l'administració que ha permès que s'arribi a aquest extrem. I vergonya hauria de sentir l'administració que no és capaç de trencar unilateralment amb un escàndol de contracte com aquest.

Si la Generalitat no es veu amb cor d'acabar amb aquesta situació d'injustícia i d'estafa evident (és més, multa els ciutadans que s'hi rebelen!), com ens l'hem de creure quan ens diu que trencarà amb un "contracte" molt més potent com el que tenim amb la hisenda espanyola, per no dir el que tenim amb tot l'estat espanyol?!?

Els serveis s'han de pagar

Aquest és una altre argument que he anat llegint aquí i allà: no podem pretendre viure en una societat on no es paguin els serveis públics. Que no paguem els trens?

És veritat, hi estic d'acord, no hi ha res gratis, d'una manera o altra s'ha de pagar. Però, a quin preu? El que marqui una empresa privada? Amb el que hem pagat als nostres "pillatges" hem amortitzat desenes de vegades les autopistes i s'han generats centenars de milions d'euros de beneficis que han anat a parar a les butxaques d'uns quants empresaris. No han servit per finançar programes socials, educatius o sanitaris. Han servit per fer créixer un grup empresarial privat amb objectius privats. Diners públics que han engreixat butxaques privades. Hi hauria d'haver gent a la presó, per això.

El #novullpagar no té propostes

Els anteriors arguments van en la direcció d'aquest darrer: som una colla d'arreplegats i manipulats amb arguments irreals i impossibles, no tenim arguments sobre els que discutir seriosament.

Que curiós, si es tracta de trencar amb Madrid i fer una hisenda pròpia sí que estem parlant d'arguments, però si es tracta de trencar amb Abertis no. Per què? Els arguments només ho són quan van a favor dels nostres interessos?

La proposta del #novullpagar que jo faig (no parlo més que en nom meu) és clara: trencar els contractes de concessió de les autopistes amb Abertis, recuperar-ne el control i aplicar-hi criteris d'administració pública en la gestió de les seves despeses. Ja en parlarem després de si s'ha de pagar un peatge i a quin preu. Bé que hi ha serveis públics que tenen un preu simbòlic, bé que n'hi ha que són gratuïts. En tot cas, això és una decisió sotmesa als reglaments del funcionament d'una democràcia que no hauria d'estar en mans de la voracitat d'una empresa privada.

Tot plegat és només un greuge comparatiu: que també paguin a Espanya i problema arreglat.

Doncs no. Que paguin o no a la resta de l'estat no em soluciona res, a mi. Seguirem essent estafats i, per molt que paguin allà, no implica una reducció dels nostres peatges. Les infraestructures viàries de la resta de l'Estat no han estat construïdes amb els diners d'Abertis. Al menys, no pas més que amb els impostos recollits d'altres empreses catalanes. L'espoli fiscal que patim a Catalunya no està circumscrit als impostos que paga Abertis. Són els diners de tots els catalans els que serveixen per pagar les autovies d'España. Si allà comencessin a pagar les autovies farien servir els nostres diners per pagar altres coses d'allà, no pas per invertir-los a casa nostra. On en teniu cap dubte?

Que ningú s'equivoqui. Això no va només de peatges. Això va de la independència de Catalunya. Si no som capaços de recuperar les nostres infraestructures, com podrem recuperar el país?

#novullpagar vol dir prou estafes a casa nostra, prou espoli fiscal i tenim pressa per aconseguir la independència de Catalunya. D'això va, per a mi, el #novullpagar i aquests són els meus arguments.


Directe.cat, Ricard Biel: Lluny de la independència


Amb la minsa matèria grisa catalana actual, la independència, si mai arriba, només podrà ser per obra d’un miracle. Perquè, que algú em corregeixi si m’equivoco, com a independentista estaré encantat que ho faci. Si els catalans tinguéssim a la butxaca els més de 16.000 milions d’euros d’espoli fiscal espanyol, no caldria fer cap Marató per la pobresa. O dit altrament en cas que, malgrat l’evidència, algun catalanet intoxicat per La Vanguardia i companyia, encara no ho entengui: caldria fer milers de maratons de la pobresa per recaptar tots aquests diners nostres que se’n van a Espanya i no tornen. Amb el ben entès, naturalment, que això tampoc no tindria cap sentit, atès que els diners per a la Marató per a la pobresa dels catalans sortiria de la butxaca dels catalans mateixos, tal com ara en sortirà amb l’estúpida Marató a punt de perpetrar-se. I el disbarat no acaba aquí. Si a més d’això, resulta que és TV3 —és a dir, la televisió pública catalana, pagada per tots— qui organitza la demencial presa de pèl perquè als nostres polítics no els dóna la gana fer la seva feina anant cap a la independència, i gràcies al vot incondicional dels catalanets que faran el préssec donant suport solidari a la Marató, aleshores la demència catalana cobra a sobre naturalesa grotesca, única al món mundial.


Per tant, cal concloure que cal ser del gènere radicalment idiota per donar suport a la Marató per a la pobresa. Ras i curt, i tornant al principi de l’article, l’equació és implacable: la massiva adhesió del catalanet a la Marató serà directament proporcional a l’allunyament del poble català d’allò que hauria de fer per no haver de recórrer a fer ni mitja Marató. Més clar encara: com més èxit tingui aquesta Marató, més fracassat es revelarà l’independentisme, perquè és impossible imaginar un indigent  mental que es deixa entabanar per aquesta escandalosa i vergonyant enganyifa, i que després estigui capacitat per fer el que convé per anar cap a la independència —entre altres coses no donar suport a la Marató. I és que, de fet, la seva participació en l’enganyifa ja demostra que treballa en contra del nostre alliberament nacional. Altra cosa és que se n’adoni; altra cosa és que fins i tot es faci dir independentista. I la Marató tindrà èxit, no hi ha dubte. En aquesta mena de collonades papanates, els catalans són els reis, i no pas perquè sí. El complex d’inferioritat té aquestes coses. S’acaben confonent els termes, i de voler semblar solidari es passa a ser insolidari amb un mateix, el més patètic dels pobles préssecs sobre la capa de la terra. Així ens va.
I parlant de fraus, en un altre ordre de coses és divertit, per no dir lamentable, seguir el que fa –o més aviat no fa— CiU, aquest partit que, com apuntava, els catalanets maratonians solidaris mai no es cansen de votar. Un partit que, per exemple a causa de les seves amistats inconfessables es posa del costat dels espoliadors en el tema de les autopistes, és un partit que treballa en contra del seu poble: un partit, doncs, criminal. Però tranquils, que el poble continuarà veient CiU com una coalició seriosa i “sobiranista” —en llenguatge convergent, és a dir, covard i entabanadora— sobretot últimament gràcies a l’inefable Duran Lleida, que amb la seva actitud contra l’independentisme al recent congrés del seu grupet d’amics inflats mediàticament com crispetes, va aconseguir fer passar l’Artur Mas per un gran patriota, gairebé un almogàver, davant el babau poble català. I per cert, és també CiU, aquesta cosa letal per a Catalunya, qui ara, a través del seu president que representa que és el meu president i que em diuen que he de respectar malgrat que ell no em respecti empobrint-me a mi i al meu poble tot i saber la solució per evitar-ho, doncs bé, és aquest xixarel•lo titella qui està cofoi de dir-nos que ell ja anunciava el dèficit de les altres “comunitats autònomes”. Espanyoles, s’entén. En fi. Com es veu, és un governant de nivell, molt ambiciós comparant-se amb la trista Espanya i per tant incloent-s’hi, en comptes d’emmirallar-se amb el nord d’Europa com a màxim dirigent d’un país que hauria d’aspirar a ser lliure, independent. Caram, sort que el paio es fa dir nacionalista. I sort que va parlar d’anar cap a l’Estat propi fa unes setmanes. Doncs mira, no. A mi, aquest paio insignificant no em representa. I si pogués, l’enviaria a la garjola. A ell, i a tots els seus amics d’Abertis, La Caixa i companyia. Per criminal. I al darrere, a la gran majoria del poble català. Per cretins. Tots a la garjola amb el seu tifa de president. Ui, però no. M’adono que el continuarien votant també allà dins. Segur. I és que no hi ha res, absolutament res a fer amb aquest desgraciat poble.



Font: Directe.cat

Ràdio Arenys de Munt: L'alcalde se solidaritza amb lacampanya #novullpagar


El Servei Català de Trànsit ha iniciat els tràmits per multar el regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona, Jordi Navarro, per haver-se negat a pagar el peatge, com a mostra de suport al moviment novullpagar. Per aquest motiu Jordi Navarro ha anunciat la voluntat de mantenir-se ferm i negar-se a pagar qualsevol multa per no haver pagat el peatge i de fer extensiva aquesta voluntat a tots els seus càrrecs electes i la resta de militància.

En aquest sentit, l'alcalde d'Arenys de Munt, explica que cal veure com es farà aquest procés. Josep Manel Ximenis valora aquesta campanya i anima a tothom a adherir-se, ja que serà la manera que deixem que algun dia deixem de pagar peatges. 
L'alcalde també ha realitzat diferents xerrades per recolzar aquest moviment dins els actes de la campanya Diem Prou. Josep Manel Ximenis explica que són dues qüestions que van lligades.


OPINIÓ - Lluís Brunet: 'No falten cadires, sobre cinisme'

 

'No falten cadires, sobre cinisme'

http://www.youtube.com/watch?v=u4hyHHLtjf4

Un spot alternatiu sobre la Marató de la Pobresa triomfa a la xarxa



De l'abisme antagònic: de tot el que distancia la caritat que humilia de la solidaritat que transforma, ha nascut 'No falten cadires, sobre cinisme'. Un treball audiovisual que qüestiona obertament la Marató de la Pobresa de TV3 i aquells que la patrocinen (Abertis, La Caixa, Movistar, entre d'altres). En menys de 12 hores, el vídeo ha triplicat les visites rebudes per l'anunci oficial de la Marató a Youtube.


Sobren cínics i cinisme

El treball, una lectura crítica que imita i replica l'anunci oficial,
ha estat impulsat des dels moviments sociopolítics sabadellencs. Membres del SIPS, l'MPS, la PAHC, la CUP i la comunitat amazigh han prés part per criticar la hipocresia d'aquells emporis econòmics que desnonant (La Caixa), acomiadant amb beneficis (Telefònica) o enriquint-se amb autopistes amortitzades (Abertis) pretenen, en una operació de marketing, presentar-se com agents en la lluita contra la pobresa, l'exclusió i la marginació social.


Pobresa als Països Catalans

Una pobresa que afecta avui 1'3 milions de persones a Catalunya -2'7 milions als Països Catalans-
i que no és de nou encuny. La pobresa a Catalunya és crònica i està cronificada: des de fa tres dècades, situa un 20% de la població en paràmetres de vulnerabilitat i exclusió. Els darrers cinc anys de crisi han aguditzat l'empobriment, que ja afecta una de cada cinc persones a Catalunya. La població major de 65 anys és el col·lectiu més vulnerable amb una taxa de risc a la pobresa del 25,1%, seguida dels menors de 16 anys (23,4%). 1 de cada 5 llars catalanes té uns ingressos anuals inferiors a 14.000 euros mentre el 32% de les llars catalanes tenen la percepció d'arribar a finals de mes amb dificultat..

Les darreres dades disponibles sobre l’index de Gini català que mesura les desigualtats descriuen
una estructura social on el 20% més ric de la població accedeix al 37% de la renda, mentre el 20% més pobre només accedeix al 7,9%. El 10% de les llars més favorides a Catalunya ingressen 7,6 vegades més que el 10% de les llars més pobres. A l’Estat espanyol, el 10% més ric controla el 41% de la riquesa i l’1% més ric detenta el 18,23%.
Aquesta realitat social conviu amb un beneficis extraordinaris de les majors empreses de l'IBEX 35 -entre elles, algunes de les patrocinadores- que en els darrers cinc anys de crisi han guanyat més de 230.000 milions d'euros en beneficis nets. I amb un frau fiscal català que s'apuja als 16.000 milions, quan la millor previsió de la Marató és superar els 10 milions de recaptació. És per aquest motiu, que el vídeo apel·la, front la caritat oficial, a "la solidaritat, la consciència i la lluita".

L'economista Josep Maria Busqueta, del setmanari d'Economia Crítica Taifa, ja va escriure la setmana passada una anàlisi crítica titulada "La Marató per la pobresa: un exemple per entendre la dinàmica present i futura del capitalisme". Fins i tot dins de la casa, el periodista de TV3 Joan Carles Peris ha escrit un post al seu bloc reclamant que s'informi sobre les "causes reals" d'una pobresa que és estructural.



DIRECTA




#novullpagar 




http://www.lluisbrunet.cat/llb_w/reportatges/paisoscatalans/novullpagar/pc_novullpagar_000/rd_b_01.html


Les Fonts Vallès Occidental


http://www.novullpagar

 No et limites a contemplar aquestes hores que ara vénen,
 baixa al carrer i participa.
No podran res davant d´un poble unit, alegre i combatiu"

 Vicent Andrés Estellés
 
 
 Font: Lluís Brunet

OPINIÓ - Jordi Potaroig: El silenci dels Mitjans de Comunicació


El poder dels polítics es un arma que tots fan servir i us explicaré com es té als mitjans de comunicació controlats.


El cas de la Generalitat té el control total de TV3 i Catalunya Ràdio, que n'és el propietari, el segueix en nombre d'audiència el Grupo Godo que engloba els diaris La Vanguardia i El Mundo Deportivo, les ràdios RAC1 i RAC105 i les cadenes de televisió 8TV i RAC105TV.



Recordeu que "la Caixa" patrocina els esports als Telenotícies de TV3 i els espais d'economia, les retransmissions de la TDP de Catalunya Ràdio i Abertis es el patrocinador del programa Espai Terra de TV3, entre Abertis i "la Caixa" patrocinen molts programes a RAC1 i 8TV del Grupo Godó.



Fixeu.vos com es controla aquest grup http://comunicacio.e-noticies.cat/el-govern-subvenciona-8tv-amb-272000-euros-64591.html Fixeu.vos qui signa les subvencions...... un ex-president d'Abertis i actual portaveu del Govern.



Una emissora de televisió PRIVADA que té una audiència molt baixa té una subvenció de 272.000 euros aquest any 2.012, mentre que la Televisió de Girona en té 20.000 euros d'ajut.



Es evident que la Televisió de Girona pot fer molt menys mal que 8TV i el Grupo Godó.



Jo em pregunto com es que no s'ajuden a totes les empreses privades que hi ha a Catalunya i que passen temps molt pitjors que el Grupo Godó que es una empresa consolidada amb uns actius que no perilla la seva continuïtat ?



Es evident que el control sobre aquest Grup es molt important per el partit que governa al nostre país, per allò que si publiques segons que,  ja saps on anirà l'any que ve la subvenció.



Quina difusió del català pot fer un diari que el seu director es fa anomenar José Antich i fa veure que parla català en les tertúlies de RAC1 ? o l'amo del Grupo que no es capaç de catalanitzar el nom i treure la o de grupo i anomenar.li per respecte als catalans GRUP i que es fa dir Carlos Godó ?



Si us queden dubtes del meu escrit us deixo el link de la web de la Generalitat on surt detallat tot l'arsenal de compres per silenci que fa el Govern i que per poder dur a terme els seus plans, els diners que van al Grupo Godó es retallen de la nostra sanitat i la nostra educació.



.http://www20.gencat.cat/portal/site/portaldogc/menuitem.c973d2fc58aa0083e4492d92b0c0e1a0/?vgnextoid=485946a6e5dfe210VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&appInstanceName=default&action=fitxa&documentId=607758&language=ca_ES



Font: Jordi Potaroig



MARCADOR SOLIDARI DELS #NOVULLPAGAR

En motiu de la #Maratóperlapobresa, diferents usuaris de twitter ens van fer arribar la idea de donar els estalvis provinents dels #novullpagar a diferents entitats sense ànim de lucre amb finalitats socials.

Per això hem engegat aquest marcador, basat en la confiança de que la xifra que ens dieu és veraç i les aportacions són individuals.

Aquí teniu l'enllaç al MARCADOR SOLIDARI.