No Vull Pagar

VOLEM PAGAR EMBARGATS

Ajuda a la gent que ha fet novullpagar per tots i els han embargat.

IMPORTANT

El govern espanyol ha modificat les lleis per poder sancionar a les persones que deixin de pagar les autopistes.

No Vull Pagar

D'on neix i el perquè d'aquesta iniciativa.

Raons

Els motius del perquè ja no hem de pagar més en els peatges.

dimecres, 16 maig de 2012

Mas demana que es paguin peatges a tot Espanya

El president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, ha reclamat aquest dimarts al govern de Mariano Rajoy que estengui a la resta de l'Estat els peatges de les autopistes que es paguen a Catalunya "i en altres països europeus", una mesura que hauria d'ajudar a contenir el dèficit públic. Mas ha fet aquesta reclamació el mateix dia que la Generalitat ha abordat el seu tercer pla d'ajustos per retallar 1.500 milions d'euros addicionals, que preveu la reducció de plantilles d'empreses públiques, privatitzacions de patrimoni de la Generalitat i noves taxes, com una matrícula en l'FP de grau superior.
En aquest context, el president ha recordat que a principis d'aquest mes de maig va enviar una carta a Rajoy, en la qual abordava les queixes que existeixen a Catalunya pels nombrosos trams de peatges en les seves carreteres.

Mas creu que la solució no és l'eliminació de les barreres, sinó la seva extensió a tot Espanya: "Demanem al govern espanyol que si Catalunya té peatges, els tingui la resta de l'Estat". El president ha afegit que "el greuge el tenim amb l'estat espanyol" perquè a Europa també paguen aquestes taxes per la utilització de les seves carreteres.

"Si l'objectiu és que eliminem peatges, voldria dir que no els pagarà qui els utilitza (...) i que la construcció i manteniment d'aquestes carreteres aniria també a càrrec dels que no les utilitzen. Hem d'arribar al punt que les paguin també els pensionistes més pobres, igual que els que se'n van de cap de setmana?", ha reflexionat el president. 

Precisament, per diumenge que ve la plataforma Prou Peatges ha convocat una segona jornada de protestes i ha fet una crida a no pagar en diverses barreres de les autopistes catalanes.

Font: 324.cat

Retallem els peatges

La iniciativa començada pel veí d'Anglès Josep Casadellà i coordinada per la plataforma ciutadana No Vull Pagar ha crescut i ja s'ha convocat una segona concentració a tots els peatges per al proper 20 de maig. Solidaritat Catalana per la Independència ha estat l'únic partit parlamentari que, molt coherentment, hi ha donat ple suport renunciant als teletacs oficials, assistint participants i a les concentracions. A més, aquesta mateixa setmana presentarà la llei de supressió dels peatges a les autopistes amortitzades, i ja podem imaginar quins partits la voldran tombar, tot apel·lant a la resignació i al seny. De raons per alliberar-nos dels peatges no en falten: inexistència d'alternatives viàries amb cara i ulls, beneficis que no es queden al Principat, preus en constant augment, llargs períodes d'obres, model ineficient... però la principal és que estem parlant d'autopistes sobradament pagades pels usuaris durant dècades. Tant de bo aquesta campanya assoleixi el seus objectius i en comencin en d'altres àmbits; ja és hora que diferenciem entre solidaritat i espoliació.
Darrera actualització ( Dimecres, 16 de maig del 2012 02:00 )Font: El Punt Avui

El promotor de la campanya #novullpagar comença una marxa a peu contra les multes

El promotor de la campanya "no vull pagar" a les autopistes, Josep Casadellà, ha començat una marxa a peu des d'Anglès, a la Selva, fins a Barcelona, per protestar contra la tramitació de denúncies a les persones que s'han negat a pagar els peatges. Aquest matí ha arribat fins a Santa Coloma de Farners, on ha dinat a casa d'uns familiars. A la tarda ha sortit en direcció a Sils i Tordera, on té previst agafar la N-II en direcció a Barcelona. Calcula arribar a la capital catalana el divendres.
"Es tracta d'anar davant d'Abertis, dir-los que ens estan fent de sangoneres dels nostres diners. El fet que el resultat del grup de treball hagi estat simplement un "ja parlarem" de quines bonificacions fem... o si apliquem uns peatges... han anat dient algunes coses, però sense contingut que no va enlloc", segons explica el mateix Casadellà.

L'objectiu és retornar a Abertis les multes dels que s'han negat a pagar els peatges, la marxa també vol ser una protesta pel mal estat de la N-II.

Font: 324.cat

El Grup de Peatges demana a Foment que apliqui bonificacions per a les autopistes estatals

La Generalitat demanarà al Ministeri de Foment que també apliqui bonificacions a les autopistes de titularitat estatal, a l'AP7 i a l'AP2, igual com el govern aplica a les vies de pagament catalanes per als usuaris habituals. És la principal conclusió del grup de treball per a la reordenació del sistema de peatges que s'ha reunit durant més de cinc hores.
Aquests descomptes suposen, segons la Generalitat, un estalvi individual de 194 euros de mitjana anual i se'n beneficien un 33% dels usuaris. 

La reunió, la primera que es fa després del moviment "No vull pagar", ha servit per obrir el debat sobre el model de finançament. El Ministeri de Foment, però, i malgrat estar convidat a formar part d'aquest grup de treball, ha declinat la invitació.

Pròxima reunió, d'aquí uns mesos

El Grup de Peatges, format per representants del govern, de la societat civil, grups parlamentaris, agents socials i concessionàries, es tornarà a reunir d'aquí uns mesos.

La convocatòria del grup rau en la campanya ciutadana #novullpagar, que ha rebut el suport de partits polítics com Esquerra i Solidaritat i que fa setmanes que fa una crida a la societat civil perquè no pagui els peatges, que considera que ja estan amortitzats.

Aquesta iniciativa va tenir especial rellevància l'1 de maig, quan es van fer concentracions a diversos peatges de les autopistes catalanes. Davant d'aquesta campanya, Recoder creu que el 
govern ha de garantir el compliment de la legalitat i insisteix en diverses ocasions que l'existència de peatges a Catalunya respon a la falta d'inversió de l'Estat i al dèficit d'infraestructures que això ha generat.

El Parlament va aprovar dimecres passat enviar al Congrés dels Diputats una proposició de llei que demana la creació d'un fons estatal per rescatar peatges, un text que ja va ser aprovat i enviat l'any 2004.

Font: 324.cat

L'iniciador del #novullpagar fa una marxa a peu des d'Anglès fins a la seu d'Abertis a Barcelona

Josep Casadellà demana a Artur Mas que "desfaci els nusos" amb Abertis
ACN - ANGLÈS doble fletxa LA SELVA doble fletxa DIMECRES, 16.5.2012. 15:36 H
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
És professor d'Institut i aquesta setmana ha demanat festa per fer una marxa de protesta a peu contra les sancions als conductors que es van negar a pagar els peatges. És en Josep Casadellà i va ser l'iniciador de la campanya #jonovullpagar. Aquest dimarts a les nou del matí va partir d'Anglès (La Selva), el seu poble, per fer uns 130 quilòmetres caminant fins a la seu d'Abertis de Barcelona. Aquest dimecres al matí havia arribat a Pineda de Mar (Maresme), on ja l'acompanyaven dues persones més que s'han unit a la causa. En el transcurs de la seva marxa, ha demanat al president de la Generalitat, Artur Mas, que "desfaci els nusos" amb Abertis.

Josep Casadellà al seu pas per Pineda de Mar amb dos seguidors al darrera © ACN

etiqueta #novullpagar, Abertis, Barcelona,Josep Casadellà, marxa, peu

 

 
Josep Casadellà ha arribat a Pineda de Mar cansat i amb "butllofes als peus". Tot i així, ha assegurat que seguirà la seva marxa fins a la seu d'Abertis de Barcelona. Té previst arribar-hi el divendres a les 11 del matí. Si no ha arribat a peu, farà l'últim tram en cotxe. Un cop allà, protestarà contra les sancions que el Servei Català de Trànsit ja ha començat a tramitar contra els conductors que s'han negat a pagar els peatges.

"Volem deixar de pagar els peatges", ha assegurat durant una breu aturada en la seva caminada. En aquest sentit, Casadellà ha acusat el Govern de tenir "lligats aquests convenis" amb Abertis i ha demanat al president Artur Mas que ara "deslligui aquests nusos tan ben lligats".

Sense diners però amb seguidors

Casadellà està fent la marxa sense diners. Espera que la gent el vagi proveint amb menjar i allotjament durant tot el camí. Només porta el DNI i el telèfon mòbil que no para de sonar. "No dono l'abast atenent trucades", ha explicat. Alguns conductors que el veuen premen el clàxon i l'animen a continuar la marxa. Ell mateix està relatant la caminada a través del twitter des del hashtag #marxaforapeatges.

En Josep ha arribat a Pineda amb dos seguidors que l'acompanyaven en la causa, la Marta i el Robert. Aquest matí explicava que no sap quanta gent s'hi afegirà, però de moment a Calella ja l'esperava més gent, segons ha indicat.
 

Membres de 'No vull pagar' i treballadors de peatges demanen 'respecte mutu'

Membres de la campanya No vull pagar i representants del comitè d'empresa dels treballadors d'autopistes han comparegut avui conjuntament per insistir en el respecte mutu entre treballadors i usuaris. En una compareixença, acompanyats del representant de la sectorial del moviment obrer de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Diego Arcos, han volgut insistir que la protesta contra els peatges 'en cap cas va contra els treballadors' i que alguns conflictes que hi ha hagut fins ara 'desvien l'atenció dels responsables de la situació injusta'.

Aida Àngel, membre de la campanya 'No vull pagar', ha dit que el conflicte no era 'de treballadors' sinó 'de 'país', d'unes 'infrastructures que han estat amortitzades desenes de vegades'. Per la seva banda, un altre membre de la campanya, Guillem Carbó, ha ressaltat que el respecte i l'educació havien 'de ser mutus'.
En un manifest conjunt, proposen una comissió unitària 'entre sindicats, associacions d'usuaris i de consumidors, la campanya No vull pagar i la sectorial de l'ANC per elaborar propostes consensuades per a construir un nou model d'infrastructures basat en l'eficiència, l'equitat i que, d'acord amb les directives i recomanacions europees, contribueixi a evitar el tracte discriminatori de finançament de les infrastructures de Catalunya'.

#novullpagar es coordina amb els treballadors dels peatges per pacificar la protesta

Les seccions sindicals de CCOO i UGT, amb l'Assemblea Nacional Catalana, han advertit que el protocol de les empreses concessionàries obliga ara a canviar de vermell a verd el semàfor en cas que l'usuari demani no pagar. La campanya demana respecte entre insubmisos i treballadors
La campanya #novullpagar ha engegat aquest dimecres una nova etapa, amb l'horitzó de la nova protesta coordinada de diumenge que ve, 20 de maig, i que busca una pacificació dels incidents que s'han produït entre insubmisos antipeatge i treballadors d'Abertis. Representants de la campanya i de les seccions sindicals de CCOO i UGT a Abertis han coincidit a assenyalar aquest dimecres que la protesta és "un clam de la societat catalana", en paraules de Jordi Tomàs (CCOO), i que el conflicte "és el model d'infraestructures", en paraules de Joan Montcada (UGT), i que entre treballadors i insubmisos antipeatge ha de prevaldre el respecte.
Els portaveus de la campanya, Aïda Àngel i Guillem Carbó, han fet una crida, en conseqüència, als insubmisos perquè no facin servir els clàxons ni enregistrin els treballadors de l'autopista a les barreres de pagament i que simplement expressin la voluntat de no pagar. Els representants de CCOO i UGT han assegurat que el protocol de l'empresa adverteux des de fa uns dies que, si es demana, el treballador del peatge ha de canviar el semàfor de vermell a verd. 
Font: Ara.cat

La plataforma #novullpagar presenta un model d'al·legació estàndard contra les denúncies del #novullpagar

Posa a l'abast de tothom un model de reclamació basat en 5 motius que repliquen que aquesta acció administrativa no està "ajustada a dret"
La plataforma #novullpagar, Prou Peatges ha fet públic un model estàndard d'al·legació contra les multes que han rebut algunes persones que han burlat peatges. En el document, centren la seva reclamació en "la nul·litat de ple dret de l'expedient sancionador" i en l'"absència de denúncia d'acord amb la llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària", entre d'altres motius.
A més a més, l'Assemblea Nacional Catalana presentarà demà dimecres una conferència de l'advocat Roger San Millán que donarà informació jurídica sobre la campanya #novullpagar i les autopistes de peatge a Catalunya. L'acte se celebra a la seu de La Intersindical, al carrer Villarroel de Barcelona.

Dia 2: Minut a minut de la #marxaproupeatges


Dimecres 16 de Maig


7:52am - En Josep i la Marta inicien el camí després d'haver esmorzat una miqueta. 
Surten de Tordera on l'Enric Saez, amo de  l'hostal ca la Maria els va acollir ahir a la nit, gràcies al contacte i organització d'un twittaire, en Xavi Ponsdomènech (@xaviponsdo), que també els hi va dir a en Josep i la Marta que si arribaven a Calella i ho necessitaven, comptessin amb sopar i llits per dormir a casa seva! 
També agraeixen la carmanyola (o tàper) que els hi va portar en Guillem Carbó (de la Plataforma Novullpagar.cat) per sopar.

7:57am - Ens fa una fotografia per poguer veure les precàries situacions de la carretera, òbviament sense vorals on poguer caminar.

                                  


8:01am - Un altre twittaire avisa a en Josep que s'apunta a la #marxaproupeatges! 
Es troben a la gasolinera de Malgrat; el nou acompanyant és en Robert Garrigos (@robertgarrigos), que ja té la motxil·la apunt per començar el viatge. 
En Robert dies enrere va ser denunciat per un treballador d'Abertis, el qual en cap moment va sortir-li la cara en la gravació (notícia).

8:53am - Arriben a Malgrat, on vol anar a parlar amb l'alcaldessa de l'ajuntament Conxita Campoy.

9:24am - En Josep demana via twitter si algú els hi pot acostar o fer arribar alguna crema desinflamant. Uns amics de Malgrat li porten la tant desitjada crema...

9:36am - Ens torna a fer una altra foto diguent: "ho enteneu perque moren tants ciclistes?", podem observar a la Marta caminant literalment per la carretera.


                                     


9:40am - en Robert, el nou acompanyant fa una foto camí d'Abertis! Pel camí continues mostres de suport dels conductors.


                                     pic.twitter.com/xVrYIJYZ


10:12am - Començen a arribar els diferents mitjans de comunicació al punt on es troben, primer TV3.

                                    pic.twitter.com/xMejIxrn


10:19am - I ara toca el torn als de TVE.


                                        pic.twitter.com/zURoGgT9


10:42am - Els 3 deixen les entrevistes i atravessen Pineda.

10:55am -  Entren a Calella encara perseguits pels mitjans.

                              pic.twitter.com/0mpfrZT2


11.30am -  La televisió de Calella es fa ressó del seu pas per la ciutat. 
Són evidents les butllofes als peus cansats de caminar per l'asfalt d'en Josep...


                              pic.twitter.com/FpU3tspo


11:32pm - Estàn esperant a un altre company que s'afegeix! L'Arnau Rei Matas (@comtearnaucat) de Calella se'ls ha sumat al grup. Qui serà el següent?


                              pic.twitter.com/Jd9kYWvy


11:34pm:  El bar Piferrer de Calella els ofereix un cafè. Moltes gràcies! 

                          pic.twitter.com/jCsGqSyo


12:10pm -  Els hi queden 56km fins a la seu d'Abertis, zona franca. Calculen que divendres a les 11 del matí ja hi seràn.
En Xavi, el company que ahir els va aconseguir el lloc per dormir a Tordera també els ha anat a rebre a Calella!



     pic.twitter.com/afS33BX0

12:21pm - Problema a la vista! l'Arnau s'ha quedat a Calella, just abans de sortir ha perdut el mòbil. Petits entrebancs que sempre surten pel mig...

Els 3 restants surten ja de Calella. Qualsevol detall compte per seguir i donar ànims! 
                                 pic.twitter.com/xn6SO3fU


12:31pm - Ja tenen Sant Pol a la vista.


                                    pic.twitter.com/k613YoB8

12:38pm -  Els han anat a rebre al començament del terme de Sant Pol. 

12:50pm - Entre totes les visites que han rebut durant el matí, també els ha visitat en Jordi Torres (@jorditorresb), company d'en Josep i membre de la Plataforma www.novullpagar.cat . A ell també li hauria agradat molt fer aquesta marxa, però per motius de feina no els ha pogut acompanyar. 
Aquesta fotografia els hi ha tirat ell,  caminant per Sant Pol de Mar.




                                     pic.twitter.com/oNKOf9zV

 
1:04:pm - I sortint de Sant Pol els ha visitat en Francesc Vives de l'ANC

1:08pm -  Després de la caminada de tot aquest matí la gana comença a apretar. Diuen de parar Canet per dinar. Estàn contents amb la resposta de la gent!  la Marta està agraïda de poder viure aquesta experiència.

1:13pm - Ja veuen Canet. Una frase d'en Josep: d' "estereo la remor del mar i el roncar dels cotxes".


1:44pm -  Són a Canet buscant un racó d'ombra per dinar. A ca la Coloma a la riera de sant Domènech els deixen seure a l'ombra per recuperar forçes, carregar piles i carregar mòbils per tenir-nos ben informats! 
Fan una crida via twitter: "si algú de Canet vol compartir alguna cosa per menjar ho agraïrem. Sinó, poma de Cal Flaquer Nou i magdalenes".

2:17pm - L'Arnau (que ha perdut el telèfon a Calella) agafa el tren fins a Arenys per intentat atrapar els companys i seguir la #marxa, amb ells; via twitter intenta saber on es troben descansant...

2:42pm - Continuament els integrants de la #marxaforapeatges envien comentaris d'agraïment cap a persones que els hi porten qualsevol coseta que puguin necessitar o menjar. Ara dónen les gràcies a la Neus Cusso ( de per les barretes energètiques i el fisiocrem (crema per alleugerir el dolor muscular i les molèsties de les articulacions).

* Ens enterem que tenim un altre company, en Xavier Messeguer
() que està fent la #marxaforapeatges per una altra banda! des del sud de Torredembarra per la N-340. 

4:27pm - L'Arnau per fi torna a unir-se amb els altres 3 a la #marxa, després de tot l'esforç i presses.


                                           pic.twitter.com/RMsDsWgW


4:41pm - Passen pel davant del club nàutic d'Arenys.

5:14pm -  Diuen que possiblement no arribin avui a Mataró,  la troupe encara no sabem on dormiràn... però de sobte se n'adonen que només estàn a 10km de Mataró. Sí que hi arribaràn sí!!!

5:20pm -  Les cames de l'Arnau han dit prou! Sembla que l'estrés d'anar amunt i avall pel problema de la pèrdua de mòbil li passa factura... però s'emporten la seva força amb ells. Gràcies Arnau!
Tornen a ser 3 en la seva aventura.

5:25pm - El trio surt d'Arenys direcció a Mataró, demanen a través de la xarxa social algú que els vulgui a dormir o els ajudi a trobar algun lloc per passar la nit i menjar.
La Neus Cusso (la noia que els hi ha portat la crema) fa una crida a la gent de Mataró: "Ep! Gent de Mataró! la arribarà aquesta nit a Mataró. Els caldrà sopar i dormir! Algú s'ofereix?? Fem-ne ressó" 
Que GRANS la gent!!!

6:01pm - Preveuen que arribaràn a Mataró al voltant de les 19:30. 

6:09pm - Arriben les primeres respostes! La Marga  (@MargaBP) els hi diu que ella els hi porta els entrepans per sopar, però com que no és de Mataró faltarà el lloc per dormir. 
Almenys un tema ja el tenen enllestit, ja falta menys.

6:25pm - Ja han trobat lloc on passar la nit! En  Ferran () hi posa casa seva! 
Brutal la gent com s'està portant amb els nostres valents companys! 

Queden a les  19:45 a l'estació de Mataró amb uns quants per recollir els entrepans. Varia gent diu d'anar-los a rebre a l'estació per animar-los.

6:34pm - Ens anuncien que acaben de passar l'estació de Sant Andreu de Llavaneres. 

Al cap de 5 minuts un conductor els ha cridat: "JO TAMPOC PAGOOOOOOOOOOO!!!!!!!!"

6:43pm - En Robert diu que en Josep no para d'atendre els mitjans de comunicació per mòbil... 

7:15pm -  Arribant a Castell de Mata,  a 4 passos de Mataró. 

7:27pm - Molt puntuals com ja havien calculat entren a Mataró. Parada i fonda!


                                         pic.twitter.com/lRdBVL6w


7:48pm - Canvi de plans! Ja no faràn falta els entrepans de la Berta. En Ferran els aten a casa seva per sopar i dormir, els esperen uns pèsols del Maresme! bon profit! 
Aquí descansant en un banc de Mataró, s'ho han ben guanyat!


                                     pic.twitter.com/grDzlUUI


9:03pm - La nord descansem a casa d'en Ferran i la Roser. No podríen estar millor atesos. Moltes, moltes gràcies.

* Per altra banda,  en Xavier Messeguer continua també la seva #marxaforapeatges pel sud! per la N-340. Aquesta tarda s'ha perdut una miqueta pel Vendrell, i gràcies als Mossos ha pogut continuar el seu camí per l'antiga N-340. Allà ha continuat la ruta cap a Bellveí del Penedès i l'Arboç.
A quarts de 6 s'ha parat a descansar una miqueta en un parc de Bellveí, i ha reprès cap a l'Arboç on faria l'última etapa d'avui.
Cap a les 7 de la tarda ha arribat a Els Monjos. També ha demanat ajuda via twitter per si algú coneixia algún hostal per quedar-se a dormir i menjar una miqueta. Finalment està a l'Hostal Penedès.
Ha arribat molt cansat, avui ha caminat moltes hores i les butllofes als peus ja han aparegut.

Les etapes d'avui tant pels del Nord com pels del Sud han estat "sabotejades" per les noves tecnologies... mentres l'Arnau del grup d'en Josep ha perdut el mòbil i ha hagut de recular, en Xavier que viatja sol s'ha deixat el carregador i se li ha acabat la bateria del mòbil; sort que entre uns i altres i l'ajuda una altra vegada més d'un twittero de Sant Pere de Ribes, que li ha portat un carregador a l'hostal on està.

En Xavier demà encarrilarà el camí cap a Vilafranca.
Per altra banda, en Josep, la Marta i en Robert sortiràn a les 10 de l'estació de Renfe de Mataró.


Descanseu valents, que demà us espera una altra dura jornada. Bona nit! 



Josep Casadellà farà una xerrada abans del #novullpagar del 20M


L’acompanyarà el llicenciat en dret civil català Agustí Carles.

S’apropa el dia del segon #novullpagar massiu en diversos peatges de Catalunya. Per això, abans del dia assenyalat, s’ha organitzat divendres 18 a Santa Coloma de Farners una xerrada de Josep Casadellà, impulsor del #novullpagar, i Agustí Carles, llicenciat en dret civil català i president l’Associació de Juristes en Defensa de la Llengua Pròpia. A la xerrada, que es farà a les 21h a la capella de l’escola d’adults de Santa Coloma, s’explicaran amb detall tots els aspectes relacionats amb el #novullpagar: com es va iniciar, què és legal i què no, etc. 


Josep casadellà mostra els tiquets dels peatges no pagats
 
Aquesta no és l’única activitat que es fa abans del 20 de maig. Ahir mateix, Casadellà va emprendre una marxa a peu entre Anglès i Barcelona per protestar contra les multes per fer el #novullpagar i contra la poca eficiència del grup de treball sobre els peatges que va crear el Parlament de Catalunya i que es va reunir fa dos dies, sense gaire èxit d’acord. 
 
 

Esquerra.cat: El País Valencià també diu #novullpagar


Els peatges de l'autopista AP7, des del Pirineu fins al Segura, són un robatori institucionalitzat expressament dirigit contra el poble treballador dels Països Catalans. Diem això perquè, en primer lloc, ja fa anys que l'obra de l'autopista ha estat amortitzada diverses vegades i perquè, en segon lloc, aquesta sagnia econòmica contra la població no s'aplica en les autopistes castellanes (unes autopistes que, a més, per la poca circulació que tenen, són un objecte de luxe en gran part del seu traçat i que han estat en gran part pagades amb els diners que l'estat espanyol ens espolia a nosaltres).

El dèficit fiscal anual dels Països Catalans (és a dir, la diferència entre allò que paguem i allò que l'estat inverteix a la nostra terra) és de 28.500 M d'€. I, no contents amb aquesta espoliació, encara volen continuar escanyant-nos amb els peatges.


Per això, les organitzacions independentistes sotasignades considerem que és l'hora de dir prou i de deixar de pagar els peatges. És molt senzill:
només cal arribar a la cabina de peatge i dir: "No vull pagar". Aleshores prendran nota de la matrícula del cotxe i alçaran la barrera (altrament, incorrerien en un delicte de retenció il·legal). No hi ha cap norma de circulació que contemple com a sancionable la negativa a pagar peatge (a repagar-lo, donat que ací ja hem pagat prou). Si la companyia concessionària vol iniciar milers de reclamacions administratives, es trobarà amb milers de recursos.

El proper 20 de maig, especialment, seguint la convocatòria de la iniciativa cívica #novullpagar,
cal que la ciutadania del País Valencià mostre també la seua insubmissió a l'abús, igual com ho faran al Principat de Catalunya i a les Illes Balears. En defensa de la nostra economia i de la nostra dignitat.


Signen:
Moviment de Defensa de la Terra
Esquerra Republicana del País Valencià
Partit Socialista d'Alliberament Nacional dels Països Catalans
Solidaritat per la Independència  


“Que quedi clar: no penso pagar cap sanció”



JOSEP CASADELLÀ  IMPULSOR DE #NOVULLPAGAR I #MARXAFORAPEATGES

Josep Casadellà, professor d'institut i veí d'Anglès, és l'“indignat” tranquil. Aquell que sense aixecar el to de veu i sense pausa no deixa de lluitar per les seves conviccions. Ara, i sense estridències –aprofitant, això sí, les xarxes socials–, ha tornat a impulsar una nova iniciativa que consisteix a trepitjar l'asfalt i que el portarà d'Anglès a Barcelona, fins als peus del gegant Abertis.


 
                           

Josep Casadellà, sortint de Santa Coloma de Farners, després d'aturar-se a saludar els seus pares.




Quin ha estat el detonant?
Esperàvem l'anunci que es retiraven els peatges d'algunes autopistes o, per exemple, que s'obririen mentre duressin les obres de l'N-II. Va ser una emprenyada molt forta. Vàrem parlar de fer alguna cosa, com ara una marxa. Però com que jo havia dit que quan arribés una multa faria alguna cosa, com ara una vaga de fam o baixar fins a Barcelona, i ja havia arribat una sanció al Jordi Chueca, vaig creure que havia arribat l'hora i a les nou vaig marxar.

Què vol aconseguir?
Plantar-nos davant d'Abertis, i també davant la Generalitat, per exigir canvis. Ells varen fer uns acords amb una gent, Abertis, que en aquests moments amb els peatges de les autopistes estan fent de sangoneres. Que posin peatges a les autopistes de Madrid i que paguin durant quaranta anys com hem fet nosaltres! A més, que quedi clar: no penso pagar cap sanció.

Alguna cosa s'haurà de pagar, no?
Una persona que vingui de fora, jo entenc que potser hauria de pagar. Escolti: Abertis declara una facturació de 700 milions d'euros, dels quals 600 milions són de beneficis! Entenc que sàpiga greu perdre tot això com a ingressos de la Generalitat, però que no els regalin a Abertis! Que posin peatges, però a través d'una gestora pública, per exemple. A més, tal com esta, l'N-II, jo penso que haurien d'obrir els peatges de Granollers fins a la Jonquera.

I ara?
Caminar tant com pugui. La veritat és que em fa molta por l'asfalt; de seguida et queden els peus nafrats. A mi m'agradaria molt ser divendres a Barcelona.

El veig optimista.
És que sóc optimista, però ja ho veurem. Agafaré l'N-II. Penso, com ja he dit, que també és una manera de reclamar que s'acabin les obres. No porto diners; per tant, hauré de comptar amb la col·laboració de la gent que em vulgui ajudar amb menjar o amb algun lloc per anar a dormir. El que ha de quedar clar és que no hi ha marxa enrere. Aniré a Barcelona. Durant el camí, el que faig és anar entrant als ajuntaments per exposar el que faig.

Acompanyat?
Sembla que hi ha gent que s'hi vol sumar; jo n'estaré content. Ara mateix una amiga ja m'ha dit que s'hi incorpora.